Viikko vain lomaa mutta kyllä viikossakin ehtii tarvittaessa paljon. Ensin aloitettiin Agilityn SM-kisoilla, jossa oltiin Pihkan kanssa lauantaina joukkuekisassa. Edustettiin Impivaaran Halleja, joka on mun toinen "kotiseura". Imppareita olen edustanut mm. rallytokossa ja pk-lajeissa. Valitettavasti joukkueeseemme kuului vain 3 koirakkoa joten kaikkien piti tehdä tulos, jotta olisi mahdollisuus sijoittua. Ajoimme perjantai-iltana töiden jälkeen vaunulla Leinelänrantaan, joka on SFC-karavaanri alue 20 km Nastolan kisapaikalta itään päin. Paikka oli oikein kaunis ja mukavan pienimuotoinen. Perjantaina vietiin jo päivätelttapaikalle ja ilmoitin meidän joukkueen.  Lauantai oli sateinen ja tuulinen joten kisaolosuhteet olivat aika hankalat. Välillä vettä tuli kuin saavista ja rata alkoi olla täynnä melkoisia lammikoita. Onneksi Pihka starttasi ekana joten silloin ei vielä vettä ei ollut ihan niin paljoa kuin myöhemmin iltapäivällä. Tuomarina medien joukkueradalla oli Lee Gibson, joka oli tehnyt varsin haasteellisen radan. Ehkä hieman yllätten rata sopi meille ja tehtiin Pihkan kanssa ihan kelpo 0-rata! Itsestä myös tuntui että nyt kulki hyvin Pihkan kanssa. Hyvä me!

Valitettavasti joukkueemme kakkoskoirakko teki hyllyn ja ankkuri teki vitosen joten joukkue ei saanut tulosta. Mutta hyvä fiilis oman radan jälkeen ja hyvä henki joukkueessa sai sateesta huolimatta hymyn naamalle. Lisää ilon aihetta oli kun JAU:n maksi- ja medi-joukkueet ottivat pronssia ja JAU otti seuramestaruuden! Hyvä JAU!

Sunnuntain emme jääneet katsomaan yksilökisoja sillä jo seuraava reissu oli tiedossa. Nopsasti kotiin ja tavaroiden purku ja uusien tavaroiden pakkaus. Sheltit jäivät kotivahdeiksi ja Pieksu lähti Päitsihoviin hoitoon. Sieltä junalla keskustaan ja systeri messiin ja ratikalla Länsi-Satamaan. Ja niin nostettiin ankkuri ja lähdetiin pienelle matkalle Talliinnaan. Edellisestä Talllinan reissusta on varmaan vähintään 10 vuotta aikaa, joten oli aika päivittää millainen kaupunki Tallinna nykyään on.
Hotellimme oli lyhyen kävelymatkan päässä satamasta vanhassa kaupungissa. Hotelli oli varsin erikoinen: vanha rakennus teki siitä sokkeloisen ja tyyli oli sekava kattaus pömppösiä vanhaa tummia kalusteita ja kultakrumeluuria vähän nuorekkaammilla mausteilla. Aamiainen oli kovin yksipuoleinen, ainoat vihannekset olivat suolakurkut. Ja kahvi oli laihinta mitä olen ikinä juonut. Sunnuntai-iltana yritettiin päästä syömään pariinkin meille suositeltuun ravintolaan, mutta molemmat olivat täynnä, joten erinnäisten harhailujen jälkeen päädyttiin yhteen hotellin lähellä olevaan ravintolaan jonka ruoka ei varsinaisesti ollut pahaa mutta oli kyllä melkoinen pettymys. Ja kun aamiainenkin oli ankea niin ei oikein Tallinna antanut lupaavaa alkua. Käytiin juomassa uudet kahvit croissantin kera perinteisessä Maiasmokk kahvilassa jotta saatiin kunnon startti aamulle. Lähdettiin siitä kävelemään kohti Kalamaja kaupunginosaa, joka on kuulemma nykyisin suosittu ja trendikäs. No ei kyllä siltä näyttänyt maanantai aamuna. Vähänlaiseen oli liikkeitä ja ihmisiä. Kalamajan puutaloalue Salme-kadun suunnassa oli viehättävä ja kiinnostava. Sieltä tallustimme merimuseoon Lennusadamiin. Kai kävi tutustumassa museoon tarkemmin sillä aikaa kun Tuijan kanssa lepuutimme koipiamme aurinkoisella terassilla jäätelöä syöden.

Sieltä otimme bussin keskustaan, jossa päädyttiin lounaalle erääseen terassikahvillaan. Otimme Tuijan kanssa ceaser salaatit jotka olivat omituisemmat mitä olen sillä nimellä syönyt. Salaatti koostui isoista salaatin lehdistä, isoista parmesaanijuustolevyistä ja kuivatuista ruisleivän paloista ja kanaviipaleita. Ja tämä kaikki majoonesikastikkeessa. Aika hirveää, yritettiin sitä vähän syödä mutta jäi kyllä kesken. Varsinkin kun salaatti ei ollut tuoretta. Ei onnistu syöminen Tallinnassa näköjään millään. Onneksi oli syöty ne jäätelöt. -Otettiin siitä ratikka kyyti Kardiorg palatsiin ja kierreltiin ihastelemassa palatsia ja sen suurta puistoa. Hieno paikka! Harmi että näin maanantaina paikka oli tietysti kiinni.

Palatsin puistossa juotiin kahvit ja minä söin herkullisen pavlova leivoksen, sillä jaksoi taas!
Ratikka toi takaisin vanhaan kaupunkiin jossa pyörittiin siellä ja täällä muiden ziljoonan turistin seassa. Aika ahdistavaa! Päätettiin vielä antaa Tallinnalle mahdollisuus korjata ruokailu pettymykset ja yritettiin uudelleen Leib resto & aed ravintolaan, jonne edellisenä iltana ei päästy.  Nyt onni suosi ja menimme terassille syömään.  Ja kyllä kannatti!
Ruoka oli hyvää, palvelu myös ja mijöö viehättävä.  Nam!  Tätä voi suositella muillekin.

Kuvassa mun jälkiruoka annos raparperikompotti rapaperivaahdolla.

Illalla laiva toi Helsinkiin ja sieltä koukattiin vielä Päitsihovin kautta Pieksu kyytiin ja lopulta kotiin, jossa koirien jälleen näkeminen oli tietysti riehakas.

Hyvin nukutun yön jälkeen tiistaina mentiin Tuijan kanssa riehumaan alennusmyynteihin, joissa onneksi oli vielä väljää, ehkä ihmiset olivat mielummin jääneet rannoille nauttimaan auringosta? Ahkeran shoppailun perään käytiin Kauppatorilla syömässä crepsit ja ostamassa mansikat, aprikoosit ja kirsikat.
Iltapäivällä ennätin vielä Pihkan kanssa paimennusharkkoihin ja Kai Cooperin kanssa aksaharkkoihin. Ahkeria ollaan siis oltu. Mutta eiköhän nyt ole aika vähän hellittää ja laiskotella loppuosa lomaa.