Tänän Jussina oli ohjelmassa yhdet viiskymppiset, pari aksarataa ja vähän mökkeilyä. Eipä yhden Jussin aikana paljoo enempää ois ehtinykään. Perjantaina aamulla lähdettin vaunun kera liikenteeseen, oli tarkoitus olla tien päällä ajoissa mutta ei sit oltukaan. Nukkutti liian hyvin ja kuten aina niin pakkaaminen oli jääny edellisenä iltana puoli tiehen. Ja sit eksyttiin Nurmijärven kiertotie hässäkässä. Ja sit vaunun mötikkä jossa ne sähköt kulkee irtosi ja meni rikki joten piti poiketa vielä Lahdessa ostamassa uusi mötikkä jotta vaunussa on perävalot. Että sellaista pientä säätöä. Niin että Savonlinnan ei ehditty toriaikana niin kuin oli tarkoitus, mutta onneksi torikahvila oli kuitenkin vielä auki ja käytiin lauman kanssa nauttimassa kaffet lörtysjen kera.  Tuuli ihmetteli puiston nurtsilla vaappuvia sorsia, ei ollutkaan semmoisia ennen nähny.

lörtsykahvi.jpg tuuli_laituri.jpg

Torilta matka jatkui Kerimäelle Pääkantaan jossa 50-v juhlat pidettiin. Paljon oli porukkaa ja tunnelma iloinen, aurinkokin paistoi ja lämmitti mukavasti joten mikäs siinä oli juhliessa. Me painuttiin kohtuu ajoissa nukkumaan kun oli aksa kisat seuraavana päivän tiedossa. Niinpä kun lauantaina purimme leirimme ja suuntasimme Tanhuvaaraa kohden oli vielä suurin osa juhlavieraista unten mailla. Aksakisat eivät sitten menneet kovinkaan hyvin. Itse asiassa surkeasti. Pihka oli kovin kuriton ja varasti kontakteilta ja haukkui ja riekkui eikä irronnut eteen millään. Ja minä sekoilin hyppärillä mihin olin menossa ja olin myöhässä joka kohdassa. Jotta enempi meni nyt sitten yleisön viihdyttämisen puolelle ne kisat. Kailla ja Cooperilla meni paremmin, varsinkin hyppäri oli hienoa menoa ja etenemä 5,56 m/s oli aika haipakkaa. Mutta valitettavasti jälleen yksi rima sieltä tuli joten edelleen kisakirja jäi ilman merkintöjä.  Se on vaan niiiin pienestä kiinni..

Kisoista päästiin lähtemään vasta illalla kohti seuraavaa majapaikkaa eli Ahvensalmelle mökille. Siellä heti sauna lämpiämään ja ruokaa laittamaan koko nälkäiselle köörille (itsemme mukaan lukien). Paljon oli paikat muuttunut sitten edellisen käynnin, lähinnä avarrettu näkymää järvelle. -Oli aivan ihana nauttia saunasta ja kesäillan leppeästä ilmasta (ei edes paleltanut!) vaikka järveen en tarennut mennä. Kai tietysti kävi, mutta ei sekään siellä kauaa viihtynyt. Väsyneinä ei tarvinnut unta odotella ja Tuulikin nukkui pitkät unet herättämättä. Koirat toki nauttivat muutenkin kun pääsivät tolskaamaan pitkin maita ja mantuja.

Sunnuntaina lähdettiin puolen päivän nurkilla liikenteeseen kotia kohti, tällä kertaa vaihtoehtoista reittiä pitkin. Ensin Pieksämäen kautta Kangasniemelle jossa käytiin lounaalla Ravintola Puulan terassilla. Kiva paikka oli se satamassa pienen puiston vieressä. Paljon oli vaan muitakin lounastajia joten ruokaa joutui odottamaan aika kauan. Kai otti muikkuannoksen ja sanoi ettei ole ennen kerralla näin paljoa muikkuja syöny.. ne oli nimittäin niin pieniä että ne oli sellaisia neulamuikkuja.  Sieltä matka jatkui Heinolaan jossa pidettiin kahvitauko jälleen sataman terassilla. Lahteen vielä ajettiin vanhaa tietä, mutta siitä jatkettiin sitten motarille jossa oli aika monta muutakin menijää. Välillä vähän tökki mutta ei kuitenkaan kovin pahasti ja niin päästiin kotiinkin lopulla illallis aikaan. Oikein tyytyväinen olen siitä kuinka hyvin Tuuli on sopeutunut reissussa olemiseen ja uusiin ihmisiin ja paikkoihin. Reipas ja helppo pentu!