Olen pitkään miettinyt että näin hienoa kasvihuonetta ei voi kutsua vain kasvariksi tai kasvihuoneeksi vaan sillä pitäisi olla nimi. En vain keksinyt mikä olisi sopiva nimi kunnes eräänä päivänä tässä siellä puuhastellessani ajattelin että tämä on minun oma "lust hus" eli lystitalo. Ja niin päätin ristiä kasvihuoneen Lystiksi.

Lysti sai tänään hienon lisän kun Virpi oli innostunut tuunaamaan vanhan kattokruunun uuteen kuosiin ja tuumasi että se sopisi Lystiin. Niin kuin sopiikin. Tämähän suorastaan nostaa Lystin arvokiinteistö luokkaan. Nautittiin porukalla kanttarellikeittoa ja Kain tekemiä sämpylöitä ja jälkkäriksi Lystissä mustikkapiirakkaa, jäätelöä  ja kahvia uuden kattokruunun kunniaksi. Ei hullumpaa!

lysti_kattokruunu.jpg

Viikonloppuna tehtiin karhunvatukka puskille tuki narut, raakileita on hirmuisesti joten odotettavissa iso sato! Myös raparperi on tänä kesänä intoutunut ennätys kasvuun ja siellä oli tällainen jätti raparperi lehti.

raparperilehti.jpg

Pionien loisto ei kestänyt kauaa rankkasateissa, onneksi ehdin ottaa jokusen kuvan upeista kukista. Tämä vanha pioni on minun suosikkini puutarhassani. Aina yhtä upea.

pioni.jpg

Pihkan kanssa käytiin eilen Seutulassa paimenharkoissa. Aika vaikeaa oli kun nämä Seutulan lampaat on melko jähmeitä ja treenin teema off balance työskentely, siinä oli paljon ajateltavaa sekä minulle että Pihkalle. Off balance työskentelyssä oikeastaan jatketaan siitä mitä talvella ja keväällä treenattiin Pihkan kanssa "siitä" käskyä eli suoraan kohti lampaita liikkumista riippumatta missä minä seison. Lopulta saatiin juonesta kiinni ja onnistumista.

Kai on puolestaan vähän treenannut agilityä sekä Pihkan että Cooperin kanssa, viikonloppuna Kai kisaa pitkästä aikaa agilityssä Pihkan kanssa. Pennelin kanssa olen ollut vähän laiska, pitäisi ryhdistäytyä ja tehdä sen kanssa vähän tottisjuttuja ja viedä enemmän erilaisiin paikkoihin ettei ihan tule peräkammarin poikaa siitä.