Perjantain ja lauantain välisenä yönä oli tämän syksyn ensimmäinen oikea pakkasyö, noin -3 C. Aamulla siis maa valkea kuurasta. Piti oikein kaivaa sormikkaat ja paksumpaa vaatetta aamulenkille. Mutta kyllä oli kaunista kun aurinko nousi ja kuura kimmelsi auringossa.

kuurankukka.jpg

Lauantaina Kai kävi piipahtamassa Cooperin ja Pihkan kanssa JAU:n seuramestiksissä. Pihkan kanssa Kai sijoittui medien neljänneksi. Ei huono tulos kun eivät ole yhtään yhdessä treenannu. Cooperin kanssa valitettavasti hylky. Kotiin Kai tuli kuitenkin kukkakimpun kanssa koska seura muisti vuoden aikana arvokisoissa pärjänneitä ja Kai ja Cooper olivat hopeaa piirimestiksissä voittaneessa mini joukkueessa.
Sillä aikaa minä istutin kukkasipuleita mun ihka uudella istutusraudalla. On kyllä kätevä vehje se! Miksiköhän olen sen ostamista jahkaillut monta vuotta? Narsissit scillat ja krookukset menivät maahan todella kätevästi. Vielä olisi tarkoitus ostaa tulppaaneja kukkapenkkiin.
 istutusrauta.JPGneilikat_pajukori.jpg

Sunnuntaina pihahommat jatkuivat. Tänään kasvihuone projekti eteni kun tasoiteltiin pohjat, laitettiin pohjakangas ja muurikivet. Kai homman tietysti teki varsinaisen työn, minä auttelin mittaushommissa ja vähän tasoituksessa. Sillä aikaa minä siivosin kesäkalusteita pois ja tyhjensin kukkalaatikot. Kukkalaatikoista neilikat olivat vielä niin hyvässä kunnossa että laitoin ne uusiin ruukkuihin. Lehtikaalin keräsin pois pakkasten alta. Koirat saivat hengailla mukana ja Pihkan kanssa tein pienet keppien sisäänmeno harkat siinä ohessa.

 

kasvihuone_hiekantasoitus.JPGkasvihuone_suodatinkangas.JPG

hammastelu_laatikko.jpg